מה עושים עם חווית התסכול כשחלומות לא מתגשמים מספיק מהר? | האזינו לפרק 9 בפודקסט


האזינו לפודקסט החדש מכאן:

אחד הדברים שיכולים לתסכל בתהליך של הגשמת חלומות, הוא החוויה שהדברים לא קורים מספיק מהר.
הרבה פעמים אני שמה לב שאני רואה בתור מאמנת את ההתקדמות של האנשים שמולי, אבל בחוויה שלהם הם לא זזו מהנקודה בה היו.

ראיתי את זה קורה עם ג׳וס פלאס, תוסף תזונה שאנחנו צורכים ומוכרים, שיכול לשפר הרבה פרמטרים בגוף. כשהיינו מתשאלים אנשים לגבי בעיות פיזיות, הם היו מספרים על כאבי ראש, כאבי בטן ועייפות, ואז מתחילים לצרוך את הקפסולות של ג׳וס פלאס.
לאחר כמה חודשים שהיינו מדברים אותם ושואלים לשלומם, היו אומרים שהכל בסדר, אבל הקפסולות לא עשו כלום עבורם.
ואז חזרנו לשאלות מתחילת הדרך: איך כאבי הראש? כאבי הבטן? ואיך העייפות? ואז פתאם הם נזכרו שרק לפני כמה חודשים, כל התופעות האלה אכן היו חלק מהמציאות היומיומית שלהם, אבל עכשיו הם מרגישים טוב!

את אותו הדבר אני יכולה לראות בקליניקה, למשל כשאני מאמנת ליצירת זוגיות. נשים מגיעות במצב שאין להן בכלל דייטים, ואין גברים מתאימים בסביבתן, ואז לאחר עבודה של כמה חודשים, פתאם יש דייטים, פתאם הן מרגישות טוב יותר, פתאם הגברים הם רלוונטים- אבל בחוויה שלהן, בגלל שהן עוד לא פגשו את האחד- אז התהליך לא עובד, והן לא מתקדמות בקצב שהיו רוצות.

זה נובע מכמה סיבות.
האחת היא שאנחנו רוצים תוצאות מהר. אנחנו שמים מטרה, ומצפים שמחר היא כבר תתממש. אם אני באה לעבוד על עצמי, אז יש הרבה פעמים תפיסה, שזה צריך לעבוד מהר. ואז אנחנו עסוקים רק בתוצאה ולא בתהליך, בדרך, ומפספסים הצלחות קטנות שהן אבני דרך משמעותיות בתהליך.
סיבה נוספת היא שאנחנו מתרגלים מהר מאד למציאות חדשה, אנחנו שוכחים מה היה לפני. אנחנו כבר לא זוכרים את כאבי הבטן והראש, כבר לא זוכרים את הקושי בכלל למצוא מישהו לצאת איתו. כל כך התרגלנו למצב החדש, שאנחנו לא זוכרים מה היה שם לפני.

סיבה נוספת היא שאנחנו עוברים הרבה תהליכים פנימיים, לפני שאנחנו רואים את הוצאות שלהם בחוץ. אבל אנחנו שופטים את ההתקדמות רק לפני התוצאות.
אז אם אני רגועה יותר, שלווה ניותר, נינוחה יותר- אני לא אחווה את זה כהצלחה, אני אחפש את התוצאה המוחשית והפיזית. את הביטוי הפיזי למה שאני רוצה.
את הזוגיות, את הירידה במשקל, את סכום הכסף בבנק, ואני לא אשים לך לשינוי הפנימי הכל כך חשוב שקרה אצלי.

אז מה עושים:
1. לפני שמתחילים תהליך, כדאי לתעד את המצב הנוכחי. אנחנו עושים זאת על ידי שאלון בסדנאות שלנו. בסוף הסדנה אנחנו חוזרים לשאלון מתחילת הסדנה, ואז אנשים רואים שהם בעצם כן זזו מהנקודה ההתחלתית. בשביל לראות את השינוי , צריך לזכור איפה היינו בתחילת הדרך. כי לפעמים השינויים הם באמת קטנים. החזרה לנקודת ההתחלה יכולה ממש ליצורח חוויה חיובית לגבי התהליך, כי אני רואה באופן מוחשי את השינוי שעברתי.


2. לחגוג את ההצלחות. בכל פעם שהתקדמתי, אפילו רק בקצת- לחגוג את זה. בקטן או בגדול, לא משנה. העיקר לציין את הדבר הזה. כי זה מחזיר אותנו לתשומת לב על היש, על מה שכן וזה נותן עוד אנרגיה וכח להמשיך. לחגוג את החצי קילו שירדתי, גם אם לא הגעתי למשקל היעד שלי. לחגוג את הדייט שהיה לי, גם אם זה עדיין לא בן הוזג המושלם.


3. לשים לב לשינויים הפנימיים שאנחנו עוברים. להבין שהשינוי מתחיל מבפנים החוצה, ולכן השינוי הפנימי הוא כל כך חושב ומשמעותי, וכדאי מדי פעם לעצור ולשאול את עצמנו, מה שונה בי? במה אני טוב יותר היום ממי שהייתי? במה השתפרתי? בטוח יהיו דברים טובים שתגלו שם.
אז תזכרו ששינוי והשגת יעדים ומטרות, זה תהליך. וחיינו מורכבים בעיקר מהדרך שבין המטרות, ולכן חשוב לשים אליה לב, להעריך את הדרך הזו, את עצמנו, ולחגוג את התהליכים שאנחנו עוברים, ואת ההצלחות הקטנות והגדולות.
בסופו של דבר הכל מצטבר לאבני הדרך במסלול שלנו להגשמה.

Image by Fran__ from Pixabay


תגובות

השאר תגובה